Alles over On-ramp

Scroll down for the English version of this page

Voordat je aan de slag gaat met de WOD’s vinden we het belangrijk dat iedereen de On-Ramp doorloopt. Tijdens de On-Ramp behandelen we de 9-basisbewegingen. Daarnaast leren we je ook de meest voorkomende bewegingen binnen CrossFit. 

De On-Ramp is een 3-weekse cursus bestaande uit 3 lessen; On-Ramp 1 Squats, 2 Press en 3 Deadlift. Het On-Ramp programma start vanaf het moment dat je jezelf voor de eerste les inschrijft. Deze lessen dienen achtereenvolgend gevolgd te worden, startende bij les 1. De lessen worden gegeven op:

  • Zaterdag om 12:00 uur 
  • Zondag om 12:00 uur

Naast de 3 On-Ramp lessen heb je onbeperkt toegang tot de On-Ramp WOD uren waarin je onder begeleiding kunt komen trainen/oefenen wat je tijdens de lessen hebt gehad. De On-Ramp is bedoeld om een goede fysieke basis te leggen en je voor te bereiden op de WOD.

On-Ramp WOD uren 

  • Maandag om 19:00 uur 
  • Dinsdag om 19:00 uur 
  • Woensdag om 19:00 uur 
  • Donderdag om 19:00 uur

Via onderstaande link kun je het On-Ramp programma aanschaffen en kies daarbij 1 van de 2 startdata*. Vervolgens kun je jezelf inschrijven voor de eerst gekozen les:

Bestel hier de On-Ramp

Wanneer je niet op bovenstaande datums kunt, maar wel graag verder wilt met CrossFit, dan kun je ook kiezen voor een On-Ramp 1-op-1 op datums in overleg. Wij nemen binnen 2 dagen contact met je op zodra je de bestelling hebt afgerond. Mocht je nog vragen hebben dan horen wij dat graag

Bestel hier de On-Ramp 1-op-1

* Alle On-Ramp lessen moeten gevolgd worden om de fundamentals te voltooien. Deze fundamentals zijn noodzakelijk om een abonnement af te kunnen sluiten. Wanneer een les niet gevolgd kan worden zal hier een aparte 1-op-1 sessie (€55) voor gekocht moeten worden. Bekijk goed de datums voordat je een On-Ramp afsluit. 

Vanwege feestdagen kunnen er aangepaste openings- en lestijden zijn. Kijk daarom altijd even in het rooster in SportBit.


English: Starting CrossFit at CF Waalfront

Before you can do the WOD’s in our Gym, you have to complete our On-Ramp course. In this course new members will learn the 9 fundamental movements that are used in Crossfit plus many other movements that we use during out workouts at Waalfront.

You will start off with learning the Squat (On-ramp 1) and its derivatives, followed by the Press in On-ramp 2 and we close off the course in the third week by focussing on hinging movements like the Deadlift. 

Choose a starting date that suits you the best and make sure to sign up for the other lessons as well. So when you when you decide to start on a Saturday, then also sign up for lesson 2 + 3 on a Saturday. Isn’t it possible to start at the aforementioned dates, or is the course fully booked? No worries, the next course starts 3 weeks later.

The On-Ramp lessons are scheduled every week on:

  • Saturday at 12:00
  • Sunday at 12:00

Your On-ramp membership not only gives you access to the 3 lessons (of course), but also unlimited access to the On-Ramp WOD hours. During these hours you can practice the movements you learned during the lessons, you’ll get to try out additional exercises AND there’s always a workout to finish up the hour. This means nice combination of practice and working out. All of this will happen under the supervision of one of our trainers.

The On-Ramp WOD hours 

  • Monday's at 19:00 
  • Tuesday's at 19:00
  • Wednesday's 19:00
  • Thursday's at 19:00

On the link below you can sign up for the On-Ramp course. Choose a day, and stick to that day for all 3 lessons.

Order the On-Ramp

If you're not able to do the On-Ramp course on Saturday or Sunday there’s also the possibility to do a 1-1 On-Ramp on days that match better with your personal agenda. You can sign up for this course below, and when you have any questions, please contact us.

Order the On-Ramp 1-om-1

CrossFit krat

Hou Jij er ook van om het maximale uit te halen of benieuwd of crossfit iets voor jou is?

Meld je aan voor een gratis proefles